התשובה להלן ניתנה ע"י פרופ' איתי בארי, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית · בי"ס למדעי המדינה, אוניברסיטת חיפה: המשותף לשלוש שיטות הניהול - בחברה מסחרית, ממשלתית או חינוך - היא שהן מיועדות למיקסום האפקטיביות של הארגון ומטרותיו. לצד זאת, ההבדל המרכזי הוא בתפיסה והכוונה של אותה אפקטיביות. בעוד שבחברה מסחרית אפקטיביות תחשב כהשאת (העלאת) הרווח הכלכלי עבור הבעלים של הארגון, בניהול ממשלתי, ציבורי או מוסד חינוכי מגובה בהגדלת הרווחה של הצרכנים: פיתוח ומיצוי עצמי, מיצוי זכויות, מוביליות חברתית, שוויון זכויות, צמצום פערים וכדומה.