header
בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל
קידומדע - לשאול הכל!

מאגר השאלות והתשובות | קידומדע - לשאול הכל!

טקטיקות לחימה
19/02/2026

שלום וברכה, שמי עברי שפיר ואני בכיתה ט ואני עושה עבודת חקר בנושא טקטיקות לחימה, והבנתי שבשתי במלחמות, גם במלחמת העולם השניה וגם במלחמת התקומה היה שימוש בטקטיקות הלחימה הבליצקריג והגרילה. האם לדעתך טקטיקות הלחימה של הגרילה והבליצקריג של מלחמת העולם השניה, עדיין בשימוש בשדה המערכה הטכנולוגי והחדיש של המאה ה21, בטקטיקות המלחמה של המדינות והארגונים במלחמת התקומה ובמלחמה באוקראינה ? והאם יש קשר להתפחות הטכנולוגית להתפתחות הטקטיקות? תודה רבה


שלום עברי, אני מעריך שאתה מתכוון למלחמת שבעה באוקטובר ומלחמת העולם השנייה. למיטב הבנתי המלחמה התאפיינה בטקטיקה של התקדמות איטית ומבוצרת היטב בניגוד מהבליץ קריג (סביר שאפשר למצוא סימנים של בליץ קירג במלחמת ששת הימים). לוחמת גרילה היא ותיקה מאד ואכן שימשה גם במלחמת העולם השנייה, אף שהיתה משנית בה לעומת הקרבות המרכזיים של צבא בצבא. היא כמובן מרכזית בלוחמה א-סימטרית כמו זו שבין צבא מצוייד וחזק כמו צה״ל לארגונים חלשים בהרבה כדוגמת חמאס וחזבאללה, בברכה, פרופ׳ שאול קציר


השאלה נענתה על ידי:
פרופ' שאול קציר
אוניברסיטת תל אביב